Sunday, February 24, 2008

laporan tugasan

Laporan kuliah minggu 1


Kuliah computer dalam pendidikan pada kali pertama ini bermula pkul 2.00 ptg.Pensyarah yang mengajar iaitu cik mazalah telah memperkenalkana diri
pengajaran pertama mengenai computer dalam pendidikan adalah mengaccess learning care.
semua pelajar diminta subscripe computer dalam pendidikan di learning. care.langkah demi langkah di tunjukkan.oleh kerana server agak lembab ramai yang sukar untuk suscribe matapelajaran itu. sesiapa yang telah dapat mengaccess learning care telah boleh melihat stuktur kursus komputer dalam pendidikan.

Beberapa maklumat tentang penggunaan computer juga telah diterang pada kuliah kali ini.diantara ialah difrag dan beberapa cara untuk mengendalikan fail dan folder.

Pada kuliah kali ini juga cik Mazalah telah meminta semua pelajar untuk mendaftar email. email hanya menggunakan yahoo.com. Email pertama perlu dihantar kepada cik mazalah dengan maklumat yang dikehendaki. Kami juga diminta menghantar email kepada rakan sekumpulan dan membalasnya,menghatar secara ramai dan membuat attachment juga telah ditrerang pada kuliah kali ini. Cara bimbingan rakan sekelas dan dalam kumpulan menjadikan kami lebih berdikari berkerjasama dalam kumpulan. Akitiviti seterusnya adalah membentangkan laporan aktiviti yang dilakukan pada kuliah kali ini oleh ketua kumpulan masing- masing.

No comments: